Opintoverkko - LOPS2021 kertauskirjat ja kertauspelit (ue, ps)


Keväällä 2022 valmistuvat ensimmäiset versiot uskonnon ja psykologian LOPS2021 kertauskirjoista ja kertauspeleistä.

LOPS2021 SÄHKÖISISSÄ KERTAUSKIRJOISSA

- asiat esitetään kokonaisuuksina kappaleiden selkeissä ja tiiveissä teksteissä
- kokonaisuuksien hahmottamista varten kertauskirjoissa on kahdenlaisia hahmotuskuvia: kappaleen sisällön visuaaliseen muotoon kokoavia hahmotuskuvia, sekä hahmotuskuva, joka osoittaa kuinka kappale sijoittuu koko aineen oppimäärään
- hahmotuskuva seuraa lukemisen aikana oikeassa laidassa ja sen voi avata suuremmaksi klikkaamalla.
- opettaja voi omassa kirjassaan kirjoittaa kirjan valmiisiin hahmotuskuviin omille opiskelijoilleen näkyvän kommentin hahmotuskuvaan. Kommentti voi olla painotuksia tai täydennyksiä hahmotuskuvaan.
- kertauskirjoissa on kuvallisia tehtäviä
- sähköisten kirjojen erinomaisen hakutoiminnallisuuden avulla voi hakea käsitteiden esiintymistä läpi kirjan.
- kertauskirjoissa on kaikkien kirjasarjojen asiasisällön kattava sanasto
- kirjoissa on laaja lukemisto-osa, joka täydentää aineenhallintaa ohi oppimateriaalien.
- kertauskirjoissa on ajankohtaista-osio, johon on koottu viime vuosien ajankohtaisia uutisointeja aineiden sisältöihin liittyen. Nämä tukevat valmistautumista ylioppilaskirjoituksiin.

Kertauskirjat ovat käytettävissä heti syyslukukauden 2022 alussa, mutta ne täydentyvät lukuvuoden 2022-2023 aikana.

LOPS2021 KERTAUSPELIT USKONNON JA PSYKOLOGIAN KERTAAMISEEN

Kertauspelit toimivat digioppikirja-ohjelmassa, mutta ne eivät ole perinteinen kirja vaan peli.

Peliin kootaan kaikkien kustantajien kaikkien eri moduulien kirjoista tietoaines, ja käyttäjä voi pelata peliä monin eri tavoin. Hän voi valita kurssin tai kurssin osan, jota pelaa, ja hän voi valita eri pelimuodoista (tietty määrä kysymyksiä tai peli katkeaa ensimmäiseen väärään vastaukseen). Pelissä valitaan, mikä neljästä vaihtoehdosta on oikea kysymykseen liittyen.

Opiskelija voi valita kysymysten kohdalla, mitkä ovat itselleen tärkeitä kysymyksiä, mitä haluaa pelata useammin, tai hän voi myös valita mitä kysymyksiä hän ohittaa pelissä. Pelin pisteytys: oikea +2, ohitettava 0, väärä -1).

Kertauspelin tavoitteena on tarjota opiskelijalle mahdollisuus hallita kaikkien opintojaksojen tietoaines kaikkien kustantajien kirjoista, eli menestyä loistavasti ylioppilaskirjoituksissa.

Kysy lisää harri ät opintoverkko piste fi


© Opintoverkko
Palvelun tarjoaa Verkkopolku.com